پنجشنبه ۲۵ مرداد ۰۳

ورق گالوانیزه 0.80 میل عرض 1 امیر کبیر کاشان

۸۲ بازديد
کویل فولادی گالوانیزه نوعی کلاف فولادی است که با لایه ای از روی محافظ پوشانده شده است. این پوشش به جلوگیری از خوردگی و افزایش طول عمر فولاد کمک می کند. در اینجا برخی از مزایا و ویژگی های محصول آورده شده است:

1. مقاومت در برابر خوردگی: پوشش روی به عنوان یک مانع بین فولاد و محیط عمل می کند و از آن در برابر زنگ زدگی و خوردگی محافظت می کند. این باعث می‌شود کویل‌های فولادی گالوانیزه برای کاربردهای بیرونی یا محیط‌هایی با رطوبت بالا یا عناصر خورنده ایده‌آل باشند.

2.دوام: کویل های فولادی گالوانیزه به دلیل دوام و عملکرد طولانی مدت شناخته شده اند. روکش روی یک لایه حفاظتی اضافی ایجاد می کند که به مقاومت در برابر آسیب های ناشی از خراش، ضربه و ساییدگی کمک می کند و آن را برای کاربردهای سنگین مناسب می کند.

3. تطبیق پذیری: کویل های فولادی گالوانیزه را می توان در کاربردهای مختلف در صنایع مختلف استفاده کرد. آنها معمولا در ساخت و ساز برای سقف، نمای سایدینگ و اجزای سازه استفاده می شوند. آنها همچنین در ساخت خودرو، لوازم خانگی و محفظه های الکتریکی استفاده می شوند.


کویل فولادی گالوانیزه چیست؟
کویل گالوانیزه که به ورق گالوانیزه یا ورق فولادی گالوانیزه گفته می شود. کویل های گالوانیزه با استفاده از نوارهای فولادی نورد گرم یا نوارهای فولادی نورد سرد به عنوان صفحات پایه از طریق یک فرآیند گالوانیزه مداوم گرم تولید می شوند. ورق های گالوانیزه گرم پس از برش متقاطع به صورت ورق های مسطح مستطیلی عرضه می شوند. کویل های گالوانیزه گرم پس از نورد شدن به صورت رول عرضه می شوند.



سطح کویل های گالوانیزه صاف است، نه تنها مقاومت در برابر خوردگی بالایی دارد، بلکه ظاهر زیبایی نیز دارد. به طور گسترده ای در ساخت و ساز، لوازم خانگی، خودرو و سایر صنایع استفاده می شود.



ماده اصلی کویل گالوانیزه ورق فولادی نورد سرد است. ورق فولادی نورد سرد به صفحه فولادی اطلاق می شود که توسط ورق نورد گرم یا نوار فولادی نورد گرم از طریق فرآیند نورد سرد پردازش می شود. در مقایسه با ورق های فولادی نورد گرم، ورق های فولادی نورد سرد سطح صاف تر و دقت ابعادی بالاتری دارند. این باعث می شود ورق های فولادی نورد سرد ماده پایه بهتری برای کویل های گالوانیزه باشند.



قبل از ساخت کلاف های گالوانیزه، ورق های فولادی نورد سرد تحت یک سری مراحل پیش تصفیه مانند چربی زدایی، تمیز کردن و گرم کردن قرار می گیرند. سپس ورق فولادی نورد سرد به روش غوطه وری در مایع روی مذاب حاوی اجزای روی غوطه ور می شود. در دماهای بالا، روی با سطح فولاد واکنش داده و یک لایه یکنواخت و متراکم آلیاژ روی-آهن را تشکیل می دهد. این سیم پیچ گالوانیزه رایج ما را تشکیل می دهد. از آنجایی که روی دارای مقاومت خوبی در برابر خوردگی است، کویل های ورق گالوانیزه 0.80 میل عرض 1 امیر کبیرکاشان به راحتی تحت تأثیر اکسیداسیون و خوردگی قرار نمی گیرند، بنابراین اثرات ضد خوردگی خوبی دارند.



علاوه بر ورق های فولادی نورد سرد، کلاف های گالوانیزه نیز با پوشش محافظ پوشانده می شوند. این پوشش می تواند حفاظت در برابر خوردگی بهتری را فراهم کند و طول عمر کویل های گالوانیزه را افزایش دهد.



به طور کلی، پوشش های کویل های گالوانیزه به طور عمده به پوشش های آلی و پوشش های معدنی تقسیم می شوند. پوشش های ارگانیک از رزین ها و رنگدانه های آلی تشکیل شده اند و دارای مقاومت خوبی در برابر آب و هوا و خواص تزئینی هستند. پوشش های معدنی از مواد معدنی مانند فسفاته یا سیلی سیدها تشکیل شده و مقاومت به خوردگی بهتری دارند.


مجتمع فولادی امیرکابیر خزار در شهر صنعتی رشت در سال 2003 با هدف دستیابی به یک سازمان مشتری محور ، تأثیرگذار ، معتبر و پیشرو در صنعت فولاد این کشور تأسیس شد. این منطقه مساحت 14 هکتار را در بر می گیرد. این مجتمع با ظرفیت تولید 750 هزار تن میلگرد فولادی در 3 خط ، عملکرد خود را در سال 2006 با استفاده مستقیم از 400 نفر آغاز کرد. شرکت فولاد امیرکابیر خزار به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان انبارهای صنعتی و ساختمانی در اندازه های 8 تا 40 با نمرات مختلف مطابق با استاندارد ملی ایران شماره 3132 و استانداردهای بین المللی DIN ، ASTM ، Ghost و TS ظاهر شده است.

اکنون می توان با این پیشرفت تکنولوژیکی در فناوری نورد و توسعه خطوط تولید خودکار از نظر کنترل دما و میزان خنک کننده و وجود سیستم ترمکس ، 500 درجه یک میلگرد قابل استفاده با ویژگی های مکانیکی مطلوب تولید کرد.



تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.