چهارشنبه ۳۱ مرداد ۰۳

تولید ورق فولادی

۹۶ بازديد
از آنجایی که زنگ هرگز نمی‌خوابد، متالوژیست‌ها فولاد ضد زنگ تولید کردند. با افزایش مقدار کروم به حداقل 10.5 درصد، مقاومت در برابر خوردگی تا حد زیادی افزایش می یابد. فولاد ضد زنگ به طور گسترده ای در صنایع شیمیایی، پردازش نساجی و برای کاربردهای دریایی استفاده می شود. بسیاری از فولادهای ضد زنگ در برابر دما نیز مقاوم هستند و قادر به تحمل دمای بالای 2700 درجه فارنهایت هستند، به اندازه ای گرم که آلومینیوم، برنج و مس را به گودال های مذاب تبدیل کنند. به عنوان مثال، 316 ضد زنگ، برای مبدل های حرارتی عالی است و به طور منظم در توربین های بخار و منیفولدهای اگزوز استفاده می شود.

اگر به دنبال آلیاژهای واقعا قوی هستید، به جز کبالت کروم و اینکونل نگاه نکنید. Protolabs این مواد را ماشین کاری نمی کند، اما خدمات چاپ سه بعدی آن خوشحال است که آنها را از طریق فرآیند پخت مستقیم لیزری فلزات (DMLS) برای شما زینتر می کند. هر ماده دارای خواص منحصر به فرد و با کارایی بالا است.

اینکونل حاوی 50 درصد یا بیشتر نیکل است که به آن در طیف وسیعی از دماها استحکام عالی می بخشد. این برای نیازهای شدید مانند پره های توربین گاز، دیسک های کمپرسور موتور جت، و حتی راکتورهای هسته ای و اتاق های احتراق موتور جت استفاده می شود. محتوای بالای نیکل اینکونل را به یکی از سخت‌ترین مواد برای ماشین تبدیل می‌کند که به کاربید روکش‌شده مقاوم در برابر سایش و ماشین‌ابزار سفت و سخت نیاز دارد. درست در کنار کارخانه قطعات فولادی نیکل در جدول تناوبی، کبالت، ماده اصلی آلیاژ کروم کبالت قرار دارد. این ماده به دلیل مقاومت عالی در برابر سایش و زیست سازگاری انسانی شناخته شده است، که آن را برای ایمپلنت های دندانی، تعویض مفصل ران و زانو و استنت های شریانی ایده آل می کند.

در نهایت، تیتانیوم وجود دارد. این عنصر سبک وزن با آلومینیوم و وانادیم آلیاژ شده است و ماده ای قوی و مقاوم در برابر خوردگی را ارائه می دهد. مانند کبالت کروم، تیتانیوم زیست سازگار است و به طور گسترده برای پیچ های استخوانی، پین ها و صفحات استفاده می شود. استحکام کششی آن تقریباً دو برابر فولاد نرم است اما وزن آن فقط نصف است. این امر تیتانیوم را برای صنعت هوافضا و سازندگان خودروهای با کارایی بالا جذاب می کند.
متالورژی - موضوع بسیار جالبی است، درست است؟ همانطور که دیدیم، ده ها عنصر خام صدها ماده مهم و حیاتی را فراهم می کنند. با این حال، هیچ یک از این فلزات بدون ابزاری برای شکل دادن به آنها، ارزش نیکل چوبی را ندارند. در میان این موارد، ماشین‌کاری است که با پردازش فولاد تکامل یافته است. در طول 150 سال گذشته، ماشین‌ابزارها از قرقره‌های خام و دستگاه‌های بخار رانده به تجهیزات کنترل عددی کامپیوتری (CNC) با تکنولوژی پیشرفته و فوق‌العاده دقیق تبدیل شده‌اند.

Protolabs یک ارتش واقعی از این ماشین‌ابزارها را به کار می‌گیرد، ابزاری که چندین صد نیرو دارد و آماده ماشینکاری قطعات سفارشی از بیشتر موادی است که در مورد آنها صحبت شد. مهمترین آنها مراکز ماشینکاری هستند که با چرخاندن یک ابزار برش مانند آسیاب انتهایی یا مته برای حذف مواد کار می کنند. قطعه کار در یک گیره یا دستگاه گیره مشابه گرفته می شود و در یک یا چند محور در برابر کاتر حرکت می کند و بنابراین هندسه های پیچیده ای ایجاد می کند. مراکز ماشینکاری پنج محور ممکن است از همه محورها به طور همزمان برای ایجاد اشکال آزاد معمول در زانوها و پروانه های مصنوعی استفاده کنند، یا برای ماشینکاری چند طرف قطعه کار در یک گیره نمایه شوند.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.